کد مطلب:288467 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:217

سخنانی از امام حسین
شیخ صدوق در اكمال الدین به سند خود از جعفر بن محمد علیه السلام، از پدرش، از جدش، از امام حسین بن علی علیهم السلام نقل می كند كه فرمود: فی التاسع من ولدی سنه من یوسف و سنه من موسی بن عمران و هو قائمنا اهل البیت یصلح الله تبارك و تعالی امره فی لیله واحده: در نهمین تن از فرزندانم سنتی از یوسف و سنتی از موسی بن عمران است. او قائم ما اهل بیت است كه خداوند تبارك و تعالی امر ظهور او



[ صفحه 145]



رادریك شب اصلاح می فرماید. و به سند خود از امام حسین علیه السلام نقل می كند كه فرمود: قائم هذه الامه هو التاسع من ولدی و هو صاحب الغیبه و هو الذی یقسم میراثه و هو حی: قائم این امت، نهمین از فرزندان من است. او صاحب غیبت می باشد و كسی است كه میراثش تقسیم می شود در حالیكه زنده است. و به سند خود از ایشان روایت می كند كه فرمود: منا اثنا عشر مهدیا اولهم امیر المومنین علی بن ابی طالب و آخرهم التاسع من ولدی و هو الامام القائم بالحق یحیی الله به الارض بعد موتها و یظهر به دین الحق علی الدین كله و لو كره المشركون له غیبه یرتد فیها اقوام و یثبت علی الدین فیها آخرون فیوذون و یقال لهم متی هذا الوعد ان كنتم صادقین اما ان الصابر فی غیبته علی الاذی و التكذیب بمنزله المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله: از ماست دوازده (امام) هدایت شده. اولینشان (سرور اهل ایمان) علی بن ابی طالب و آخرینشان نهمین تن از فرزندانم می باشد. او امام قائم به حق است. خداوند توسط او زمین را بعد از مردنش زنده می سازد و دین حق (اسلام) را بر تمامی ادیان چیرگی می بخشد، هر چند مشركان را خوش نیاید. او را غیبتی است كه گروههائی (از مسلمانان) در آن مرتد. می شوند و دسته ای بر دین ثابت قدم می مانند. ایشان مورد آزار قرار گرفته و به ایشان (از روی تمسخر) گفته می شود: این وعده ای را كه می گوئید، اگر راست است، چه هنگام واقع خواهد شد؟ آگاه باشید، كسی كه در برابر آزار و تكذیب اینان در زمان غیبت امامش، استقامت ورزد، همپایه مجاهد شمشیر زن در ركاب رسول خداست.



[ صفحه 146]



و به سند خود از حضرتش نقل می كند كه فرمود: لو لم یبق من الدنیا الا یوم واحد لطول الله ذلك الیوم حتی یخرج رجل من ولدی یملاها عدلا و قسطا كما ملئت جورا و ظلما كذلك سمعت رسول الله صلی الله علیه و آله یقول: اگر از دنیا باقی نماند مگر یك روز، هر آینه خداوند چنان بر گستره آن روز افزاید تا مردی از فرزندانم ظهور نماید و زمین را همان گونه كه از ظلم و جور پر شده باشد، آكنده از عدل و داد سازد این را از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم. شیخ صدوق به سند خود نقل می كند كه به امام حسین علیه السلام عرض شد: آیا شما صاحب این امر (قائم آل محمد) هستید؟ فرمود: لا و لكن صاحب هذا الامر الطرید الشرید الموتور بابیه المكنی بعمه یضع سیفه علی عاتقه ثمانیه اشهر: نه، اما صاحب این امر، طرد شده از میان خلق و آواره از شهر و دیار خود و خون خواه پدرش می باشد. كینه عمویش را نشان دارد. هشت ماه شمشیر را بر دوش حمل می سازد (و دشمنان دین را نابود می نماید).



[ صفحه 147]